Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan alla glada volvo ägare.

Ska återigen bli Volvo ägare. En V70 2,4FT 2010 årsmodell.

Bilen har volvo on call och jag undrar bara om det är värt att förnya abonnemanget på en äldre bil?

Kollade lite på Volvo's sida och det enda som står att man får är: Volvo tidigare årsmodeller än 2011: Säkerhet- och trygghetstjänster.

Står dock inte vad det innebär. Någon som har VOC på en äldre V70 och kan ge mig sin uppfattning på om det är värt det 2021?
hamre skrev: ons 10 mar 2021, 20:00 Hejsan alla glada volvo ägare.

Ska återigen bli Volvo ägare. En V70 2,4FT 2010 årsmodell.

Bilen har volvo on call och jag undrar bara om det är värt att förnya abonnemanget på en äldre bil?

Kollade lite på Volvo's sida och det enda som står att man får är: Volvo tidigare årsmodeller än 2011: Säkerhet- och trygghetstjänster.

Står dock inte vad det innebär. Någon som har VOC på en äldre V70 och kan ge mig sin uppfattning på om det är värt det 2021?
Det som jag kunde läsa till mig, var att VoC av äldre modell fanns bara "Volvo On Call - telefon med fjärrstart av parkeringsvärmare" som enda funktion? det var från 2012+ som det fanns mer funktioner till VoC Appen, men kan ha fel.
Nödfunktionerna är alltid aktiva, det behövs inget VOC abonnemang för dom så som jag förstått det.
När jag köpte XC70n minns jag att det var diskussioner om att man ”måste” ha VOC aktivt för att slippa felmeddelande i displayen varje start men något verkar ha ändrats där, för farsan köpte nyligen en 2015 V70 med sedan några år inaktiverad VOC (utan felmeddelanden) som gick fint att återaktivera med nytt abonnemang via Volvo-supporten.

Hur ser det ut på vänstra sidan då[…]

Volvo car UX

La in den nu, gick på 10 min bara.

Hjulinställning

Hej! Kom du någonstans med detta? Nyss f&ari[…]

Kanske några kablar under gick åt vid […]