Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hej.
Jag är helt ny på forumet och snart en Volvo-ägare.
Dock så skulle jag behöva lite hjälp av någon kunnig, så jag antar att jag kommit rätt :)

Planen är att köpa en XC60 T6 Recharge (med mycket extrautrustning) men när vi var i butiken så visade det sig att vi för ca 50.000:- mer kunde få en XC90 T8 Recharge (med lite mindre extrautrustning, men fortfarande helt ok).
Fördelen med XC90 är, utöver storleken, att den är 7-sitsig men jag undrar hur det ser ut på sikt gällande skatter, förbrukning mm.
Någon som har några råd att ge?
Vi bor inte i Sverige men planerar att på sikt ta med bilen "hem".
Det är närapå omöjligt att svara på vad som är bästa köpet, men det troligaste är nog att de eventuella extra skatter / prishöjningar som drabbar XC90 även kommer att drabba XC60 om än i något lägre mån.

Jag hade valt XC90 eftersom jag föredrar designen på den och sällan värdesätter utrustning, vi har haft två XC60 T8 och min fru hade valt en tredje framför XC90 sju dagar i veckan då hon uppskattar de lite nättare yttermåtten medan jag som sagt föredrar designen på 90:n.

Det är i princip enbart en fråga om tycke och smak, 60:n upplevs kanske lite sportigare, båda har bra komfort.

Nu vet jag inte hur utrustningspaketen ser ut på er marknad men jag gillar ju stolarna med utdragbart lårstöd, och skinnklädd instrumentpanel är otroligt snyggt.

Farthållare med radar är kanske standard? Det är ju också bekvämt.

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]