Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
jag tänkte meka lite med min v70 och skulle behöva köra motorn inne in garaget. Det blir så äckligt av avgaserna så jag funderar på att sätta en slang på avgasröret. Är det någon som har något tips om vilken slang man ska använda och var man får tag i den?
Var oerhört försiktig och kör inte i stängt garage.
Du behöver ha undertryck i slangen för att vara säker. Dvs en sugande fläkt. Typ rökätare.

Problemet är att man inte nödvändigtvis märker av kolmonoxidförgiftning utan plötslift bara svimmar av och kvävs.
Livsfara!
Sitter garaget ihop med huset, tex källaren, kan dom drabbas där uppe....
Tror du verkligen att det skulle vara ett problem mer än i teorin?
Kolmonoxid må vara luktlös men avgaser där kolmonxid är en del av har jag inte svårt att känna lukten av.
Så om man känner att det luktar avgaser i garaget är det väl bara att inse att man inte har gjort slangkopplingen tät och vädra eller?

Att köpa en svetssug vore kanske optimalt men tänkte om man kunde göra något tillfälligt.
Jag har en gammal damsugare som jag skulle kunna slakta om avgasen är tillräckligt kyld så kanske det skulle funger?
Ungdomarna i norska bergrummet stod alla och hostade av avgaserna och lät sig förgiftas på ren ville.
https://www.svd.se/ungdomar-kolmonoxidf ... est-i-oslo

Ironi, naturligtvis!

Det är bristen på respekt, och tron på "att man känner av det innan det är farligt" som är det farligaste med detta.
Min egen Morfar var bara sekunder från detta som soldat under 2a världskriget. Hade Inte hans polare sett honom ligga där, hade det varit över. Och det var ett en gles brädbyggnad i stil med en vedbod enligt honom.
En tät slang ut är ju bättre än ingenting, men det är farligare än man tror i stängt garage.
Trasig ABS givare, men var?

Du behöver en bättre läsare.

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]