Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av refbob
Mina dämpare till bakluckan på våran Xc70 my-13 börjar bli trötta. Vi har med El-driven öppning. Någon som har koll vad det kostar att byta? Är det mycket jobb att byta själv?
av refbob
Tack för en bra film. Det överlåter jag till dem som kan. Risk att jag pajar mer än jag lagar..
Användarvisningsbild
av Nexus
Är du osäker så lämna in. Personligen gillar jag utmaningar och det var inte svårt byta de. Krävs inget special verktyg heller. Material är ca 1000:- och jag skulle gissa du får ge minst lika mycket i arbetskostnad.
Köp på Volvo så du får rätt dämpare enklast är låta de byta som vet hur man gör.
av refbob
Ännu en bra film. Behöver bli lite av en gymnast:) Det ser ju inte allt för svårt ut egentligen. Men när jag tog bort paneler på en Opel för att kunna byta lampor då gick en del blåa fästen sönder. Och då står man lite handfallen. Kan konstatera att jag ska ta bort Volvos hundbur innan jag lämnar in bilen :)

Hej igen. Bytt pcv huset inkl slangar. Motorlampa […]

Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gä[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]