Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stefanrodin
Hallå.
Jag ska montera ur baksätet ur min V70 från 2010.

Jag har letat efter en manual för hur man på bästa sätt monterar ur baksätet, men har inte hittat något matnyttigt. Jag har tittat på ett youtube klipp där en kille visar hur man får ut sidopanelerna i baksätet och lyckats med detta. Men där hittar jag en kontakt på varje sida. Är det lugnt att koppla bort dom rakt av eller behöver jag göra något annat innan, tänker att bilen har ju en dator i sig osv... vill vara säker att inte göra sönder något.

Tacksam för hjälp
Med vänlig hälsning,
Stefan
av P2XC
Sitter väl en bältesspännare till mittenplatsen, den behövs ju kopplas ur, annars plockar du isär baksidan av ryggstödet och lossar hela bältet från ryggstödet, så har jag alltid gjort när jag bytt baksäte i dessa bilar :)
Man får vara lite försiktig med pastbitar osv men det går.
Finns det nån beskrivning hur man gör det. En hund har bitit sönder mittbältet bak och jag har köpt ett nytt och tagit ut höger ryggstöd och bältet med spännare och ska ta isär ryggstödet.
Söker en beskrivning hur jag gör det.

Hej igen. Bytt pcv huset inkl slangar. Motorlampa […]

Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gä[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]