Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frazer
Som det ser ut nu kommer jag få hämta min nya Xc60 T6 i Januari. Den kommer med schyssta originaldäck och fälg, men de vinterdäck som Volvo erbjöd vid köp var hutlöst dyra (28k).

Jag bor på Fleminggatan I Stockholm där dubbförbud råder, så det är friktion som gäller.

Vilket märke och modell kör ni med? Nöjda? Alla rekommendationer tas tacksamt emot :-)
Jag rekommenderar Nokian Hakkapeliitta R3 SUV. Har dom själv och är riktigt nöjd med dessa förstärkta SUV däck.
SUV däcken har Aramid-förstärkta däcksidor som skyddar däcket mot stötar och skärskador, vilket ger mer slitstyrka och trygghet för tyngre bilar som SUVar och 4 x 4 bilar

Continental VikingContact 7 är också ett bra däck men finns inte med dom förstärkta SUV däcken som fanns på gamla Continental VikingContact 6 SUV.
av stegev
Har på mina tre senaste Volvon kört VikingContact 7. Inget att klaga på där.
Användarvisningsbild
av frazer
Tack för bra tips! Det här med förstärkta däck, är det mest för off-road-körning eller är det för att SUV:ar generellt väger mer?

Powershit lådan, läs på förs[…]

När är Huvudcylinder bytt och det lö[…]

Det hade säkert varit smidigt men jag har i[…]

Du ska mäta direkt på den svarta kablen[…]