NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Miinan
Tjenixen alla Volvo fantaster.

På något konstigt sett så har ena bakre fjäderbenslagrett bara gått av "i öglorna" och nu när jag ska försöka hitta ett "nytt" eller begat så finns det inte att få tag på. Någon som köpt nya och kan säga vart dom fick tag på dom så vore jag väldigt glad.

PROBLEMET.
Ja det finns en uppsjö av fjäderbenslager men det lagret jag behöver är "snett" och alla som man hittar på skruvat eller bildelaronline osv är raka.
Vad jag menar med snett är att ena sidan är ca 5.5cm och andra är 6.5cm.

Som sagt någon som kan peka åt vilken sida jag ska beställa ifrån eller om någon har nått liggandes så fungerar det oxå. Snabbt, jag vill inte beställa från Volvo för dom ska ha 1600kr för ett lager.

Mvh
Användarvisningsbild
av jiha1968
Fjäderben bak på en V50? :nerd: hmm, troligen stötdämparfäste (stötdämparlagring) uppe i hjulhuset.
Gissar din bil har nivomat-dämpare, som nyttar 30714358 (tidigare 8687315), och inte den "normala" 30714395.
Svår att hitta som begagnad, troligen några kronor billigare från USA, men man får ha gott om tid...
Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]

Uppdateringen 4.2.13 verkar faktiskt ha fixat inne[…]

problem med bränslepump v70 awd

Någon som fick någon ordning på […]