Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla,

Har en S60 från 2002 och har problem med låsning av förardörren.

När jag låser med fjärrwn så låser förardörren upp sig omedelbart. Övriga 3 dörrar låses som de ska. Om jag använder nyckeln i låset så låser jag bara dörren (inte övriga 3).

Vad kan vara fel och hur löser man det smartast?

STORT tack på förhand!

UEM eller DDM som spökar? Provat reset av UEM? Görs med VIDA eller manuellt, har för mig man håller i "hissa upp fönstren" för förare och passagerare i över 5 sek med nyckel i position 2, tar ur nyckel och låser/låser upp 2 gånger, eller om det var 3 gånger.

Själv haft strul med DDM men då hände lite fler saker än att bara låset gjorde lite som den ville, bytte ut den med en begagnad och det har fungerat sen dess.
"One shot" function causing window to get part way up and then "bounce" down:

Try performing a reset of the UEM (Upper Electronic Module), this controls the door locks and window operation:

- Close all of the doors and bonnet.
- Key in position II engine not running.
- Hold both the driver window and passenger window switches in the driver door panel in the closed or up position for 5 to 8 seconds after the windows are closed.
- Release buttons.
- Remove the ignition key.
- Operated the remote twice. lock/unlock lock/unlock.

This will reset the UEM brain. This can correct faulty operation of the sunroof and/or erratic door lock function.
Men är det inte det klassiska låskiste-strulet?
Jag hade samma på min 2001 S80 men efter ca 15-30 sek (när bilens lås frikopplar eller vad jag ska kalla det), kunde dörren ändå inte öppnas utan nyckel, fast knoppen var uppe.
Jag vande mig med det så låset fick vara så under de nästan 10 år jag hade S80:n.
Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]