Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Har sedan i somras ett irriterande problem med startknappen. När jag ska starta motorn så händer det sporadiskt att startmotorn går igång någon sekund utan att motorn startas. Upprepar jag förfarandet så startar alltid motorn normalt. Det händer i intervaller ca: var 8-10 start. Har en känsla av att det händer med tätare intervaller den senaste tiden, men det kanske bara är något jag inbillar mig. Startmotorn verkar vara okej, batteriet som sitter i är från hösten 2007 dvs sedan bilen var ny. Kan det vara batterirelaterat? Tycker det fortfarande är bra krut i batteriet (även vid minusgrader som idag).

Någon som råkat ut för samma huvudbry och har en lösning?
Senast redigerad av 1 xAx, redigerad totalt 0 gånger.
Hur gör du när du startar bilen ?
Trycker du till på startknappen eller håller du startknappen inne tills bilen startat?

Om du gör som det sista så prova att bara trycka in knappen o släppa med en gång och vänta iaf 15 sek.

Vad är det för motor? bensin diesel?
Skulle nog säga att batteriet är rätt trött efter 13 år. Min var likadan tills jag bytte batteri.
Mentalt så var det ju bara en dutt man skulle göra tänkte jag då, men hålla in blir ju motsvarigheten till den gamla att "nöta på starten".

Efter bytet har den inte betett sig så 8-)
av xAx
Steffe3 skrev:Skulle nog säga att batteriet är rätt trött efter 13 år. Min var likadan tills jag bytte batteri.
Mentalt så var det ju bara en dutt man skulle göra tänkte jag då, men hålla in blir ju motsvarigheten till den gamla att "nöta på starten".

Efter bytet har den inte betett sig så 8-)
Det visade sig vara batteriet i mitt fall. Stort tack till alla som varit delaktiga i denna tråd!

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]

Artikel numret till Volvos originaldörrskydd […]

Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i v&au[…]