Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anton27
Jag har en v90 2019 årsmodell just nu och ska hämta upp en ny xc60 om en månad. Hade en xc60 classic av 2017 årsmodell innan v90. Mellan bytet från den gamla xc60 till den nya v90 blev det problem med takräckena. De gamla passade inte och var tvungen att köpa nya. Jag undrar om det är samma problem igen med den v90 och den nya xc60 eller om samma takräcke passar på båda bilmodellerna. Blir lite dyrt annars.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Vad är det för takräcken?

Kört Thule till mina bilar och sist fick jag byta enbart fotsatserna, nästa gång passade de men fick byta räckena. Sålde det andra på marketplase sedan
Användarvisningsbild
av Micce1980
@kelvaanutkaan, Thule har en guide på sin sida, vill minnas att man kan ringa en av butikerna med sen om dina passar om de är av annat märke blir ju till att gissa lite annars :)

https://www.thule.com/sv-se/roof-rack/car-roof-racks
av Camelen
Det är samma fotsats till båda bilarna. Har du ett Thule Evo modell, så kommer det att passa. Har du en Thule Edge modell så tror jag inte det passar, då skillnaden i avstånd mellan railsen är för stor. Jag har Evo och gick från V90 till Xc90 och det fungerar utmärkt. Samma profil till Xc60.
Service Subaru XV

Inte en sån då? Om det är vad s[…]

HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?

Tankade upp båda bilarna och köpte lite[…]

El fel

Hej, jag har en Volvo 744 från 90 som det ha[…]