Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gazze
Hej alla kunniga människor! Tänkte jag skulle passa på att slänga ditt ett par nya bromsbelägg (fram och bak) på min S60 T5 -02 men min fråga är följande: Jag vill minnas att det finns olika modeller på beläggen (ex.vis ATE mfl) och för att jag då skall kunna köpa hem rätt belägg på en gång så undrar jag om man på något smidigt sätt kan läsa sig till vilket fabrikat ens bil är utrustad med? Mvh Gazze
av matzen10
ATE, Textar, Mintex anger Mekonomen för din modell. Gå in på deras Hemsida för att kolla! Bara att du skriver i ditt regnummer så tar de fram vad det ska vara. Såg att det kostar knappt 900:- fram t.ex.

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av OFFO
Köp greenstuff eller volvo orig. ingen biltema eller mekonomenskit går att jämföra med dessa.
Användarvisningsbild
av greeeken
OFFO skrev:Köp greenstuff eller volvo orig. ingen biltema eller mekonomenskit går att jämföra med dessa.
O vad är det för märke på orginal?

Dom jag köpte från autoexperten är klart mkt bättre än dom som satt på innan
Användarvisningsbild
av Anders E
Bytte på min S60 2.4T häromdagen och jag valde Ferrodo.
Med lite rabatt kostade dom 673:- och nyper till alldeles förträffligt.
Samma här att jag angav mitt regnr.
av Daddan
Hur är det med dammandet och passform på Mekonomenbeläggen jämfört med original?
Jag har fått ganska mycket bromsdamm från belägg därifrån och alltid behövt skava med metallfil och smärgelduk för att få dem att passa.
Användarvisningsbild
av greeeken
Daddan skrev:Hur är det med dammandet och passform på Mekonomenbeläggen jämfört med original?
Jag har fått ganska mycket bromsdamm från belägg därifrån och alltid behövt skava med metallfil och smärgelduk för att få dem att passa.
Sist ja köpte från mekonomen så var passformen perfekt så det var oki ,men det var på en Opel Vectra.
Dammandet vet jag inte sålde bilen kort därefter
av Daddan
Nej men har du också haft "Grek-merca" ;)

Det var just till en sådan som passformen var dålig och det dammade.
Användarvisningsbild
av OFFO
Köpte mina greenstuff på Autoexperten, dammar inte så mycke, men mer än de gör reklam för.
Har prövat Roadhouse från Autoexperten dock inte till Volvo men dessa dammar nåt oootroligt.. Kanske bättre idag, men vågar inte betala för dessa nån mer gång.
Användarvisningsbild
av greeeken
Daddan skrev:Nej men har du också haft "Grek-merca" ;)

Det var just till en sådan som passformen var dålig och det dammade.
:D :D :D :D Den var då bra

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]

Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]