Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Klotola
Hej!

Jag ska ev. hämta en V70 på onsdag. Avtalet är skrivet men inte underskrivet. Sverker har gjort mig orolig. Jag undrar därför.

FINNS DET NÅGOT ENKELT SÄTT ATT SE OM SPJÄLLET ÄR AV DEN TYP SOM STRULAR? I så fall vart ska jag kika?

Kan sägas att jag inte är någon mek. direkt. Bilen är en 01-a

TAck på förhand

Klotet
av cme
Spjället sitter under insuget till motorn. Är det en GUL prick på det så är det bytt.

cme
av Klotola
Tack så mycket!

Då ska jag försöka titta om en gul prick.

Aldrig ägt en volvo så man blir så orolig när man ser på Plus och läser massor av forum med fel som kan uppstå. Alltid förknippat Volvo med kvalitet ju...
av NCR
Klotola skrev:Tack så mycket!

Då ska jag försöka titta om en gul prick.

Aldrig ägt en volvo så man blir så orolig när man ser på Plus och läser massor av forum med fel som kan uppstå. Alltid förknippat Volvo med kvalitet ju...
Tänk på att det är en ganska liten mängd folk som generellt har problem i förhållande till den enorma mängd Volvo som finns där ute. Alla bilmodellers forum är fulla av underliga fel, läckage, elproblem osv osv eftersom det finns oftast en anledning till att man söker sig till ett forum förutom att man vill tala om för alla vilken underbar bil man har. :)

Ett tips jag skulle vilja ge dig är att du kör bilen genom ett M-test, kostar runt 1800:- och då går de igenom allt du behöver veta om bilen innan du skriver på nåt om den. Vill inte säljaren gå med på det, byt säljare. Det finns mängder av begagnade V70 som sagt.

Lycka till.
av Klotola
Tack det lät lite lugnande. Jag kommer få någon form av extra garanti.
Jag kommer rapportera vidare här i forumet och hoppas jag blir en stolt Volvo V70 ägare :) :)

/Klotet
Användarvisningsbild
av Anders E
Vilken årsmodell?
av Klotola
hehe 01-a (har skrivit det överst) :D
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]