Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena! Nu känner jag mig lite novis här för jag kan verkligen inte mycket så jag försöker mig på att be om hjälp här. Jag har en s80 07 som jag tänkte sätta in en baslåda i (med inbyggt steg) och jag behöver hjälp med hur och vart jag ska dra alla kablarna, hur jag kommer åt stereon osv. Tacksam för all hjälp😄

Mvh Felix
av chrippa1
Hej. Jag tror att S80 är helt lik V70. Du behöver då inte ta bort stereon. Det finns ett grönt kontaktstycke vid sparklådan höger framdörr. Det kontaktstycket har högtalarkablarna där du kopplar in hög till lågnivå-adapter. Om du nu inte har högnivå in på baslådan. I höger kickpanel bakom ett plastlock/skydd har du tre-fyra kontaktstycken. Närmast dig bör du ha ett grönt kontaktstycke. I det finns en grön-lila kabel som är remote. (Lämnar 9-11Volt). Finns genomföring i torped på höger sida. Om du lyfter upp svarta plasten under framrutan på utsidan på bilen ser du tydligt en gummibussning. För in strömkabeln snett neråt till vänster så kommer den fram strax till höger om CEM. Bäst är egentligen att dra signalkablar en bit från matarkablar för att minska störningar. I detta fall kan man dra strömkabeln vid höger torped och signalkablar i mitten under passagerarstol.
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]