Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zwedex
Tjenare! har ett bekymmer som jag inte kommer på va det kan va, bekymret är att ABS lampan lyser hela tiden och i datorn på bilen så står det:
bromsassistans serv. erfordras
ABS/anti-sladd serv. erfordras

Har varit inne på en Mekonomen verkstad och läst felkoder och dom får fram dessa

820A -systemrelä felaktig signal
9210 -farthållare orimligt värde (farthållaren fungerar)
130C luftmassemätare felaktig signal

luftmassemätaren är bytt så det är åtgärdat, har haft problem med bränslepumpen i tanken då under halvtank då dör bilen men det är fixat. fick tips om att byta ABS-givare vänster bak men det hjälpte inte. Har mätt alla kablar som har med ABS sensorer att göra och det når ut 11.56v? till samtliga. har testat att dra ut alla ABS kablar när tändningen va igång och alla förutom vänster bak larmade direkt med nytt larm om att det va "bromsfel stanna omgående"
Någon som har vart med om liknande?
av MickeM
Radera koderna och se vilka som återkommer.
Du har skapat massor av koder med att rycka ur kablar.
Dom som Mekonomen läste vet man inte hur gamla dom är. Dom lagras tills dom raderas.

"Systemrelä" har jag sett i flera bilar, och sen aldrig igen. Kan vara en klitch som uppstår någon gång med ett relä som släpar lite med att släppa.
Eller, i detta fallet vara huvudfelet.
(Jag tror koden handlar om att ett relä inte släpper när det borde)

Orimlig signal från farthållaren har jag inte sett på någon. Skulle kunna vara en knapp som.hållits inne för länge, Eller registreras som intryckt. Felaktig. Eller SWM som buggar.
Farthållaren har ingen egen modul.
Elfel 855 -96

Inte många svar. Så kommer med svar p&[…]

@AlexanderE , Du kommer tyvärr inte kör[…]

Släcka felkod

Jag har iCarsoft 2.0

Insug b6254

Jag tror det är motorolja som kommer genom v[…]