Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

tjena jag körde ungefär ett år med muskel servo .men en dag när tanten skulle fick parkera så fick jag nog och tänkte ta tag i problemet. har tidigare provat byta olja och använt volvos egna olja 219kr utan nå resultat.jag köpte en ny servopump 1900kr och jävlades en hel del med att byta denna rengjorde behållaren och ny olja 219kr luftade genom ändläge fram och
tillbaka efter detta hade jag inte ens servo när jag varvar bilen extra. suck tänkte jag svor och var inte glad jaja jag får googla men kommer inte så långt på det så åker väl på att byta den där jävla styrväxeln ute på gården.hittar en begagnad 4700kr från en 2010 model som gått 3200 mil nånting och såg helt ny ut kändes jävligt bra. får bort den gamla efter mycket krångel och blodiga sår på händerna har köpt 2x till med 219kr oljan från volvo och har luftat bilen igen och ska prova okej nu är jag less har fortfarande ingen servo alls. oljan går igenom systemet som det ska.knuten på rattstången kärvar inte är bilen i luften så går det hur lätt som helst .fjäderbens lagringar är inte stumskurna jag har inte bredare däck än orginal .volvo verkstan har ingen aning snälla nån som har nå bra ideer mvh
Hur vet du att oljan cirkulerar?
Om det är tätt i någon slang...
Eller knas i behållaren.
En dum fråga, men visst har du tur och retur rätt på behållaren?

Du har inte lyckats dra remmen fel så pumpen dras åt fel håll?
(Jag har hört mycket från polare som är proffsmekaniker)

Får du skum i oljebehållaren?
Jag bara blåst med munnen i tryckslangen från servopumpen just för att kolla och det kommer olja ur pumpen direkt.inga läckor nånstans och finns inga säkringar vad jag vet till detta system då det är helt maskinellt .multiremen har jag bytt några gånger så den vet jag hur den ska sitta önskar att det hade varit så enkelt
Sug ur påfyllningskoppen så den är nästan tom. Sen borde du se om oljan cirkulerar. Minns inte hur det är på P2 men på min P3 så rinner oljan tillbaka i toppen av koppen i den grejjen som sticker upp i mitten av behållaren. Så man ser tydligt cirkulationen om det är för lite olja.
Insug b6254

Jag tror det är motorolja som kommer genom v[…]

Har du även smörjt vid "piggen"[…]

XC60 MY27

Ja, vi norrmän kommer nog att gå p&arin[…]

Det finns ett ställe till där jag inte l[…]