Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tanten78
Ok, såhär! Min baklucka har under vintertid gått i baklås. Alltid vid fuktigt kallt klimat. "Torkat" upp under våren och plötsligt fungera igen. Detta år har den dock "fastnat" i att inte få fram styrka till luckan, utan bara fram till "motorn" till hela skiten funkar fram till bakluckan (se filmen) Funderat, lämnat in bilen ett antal tillfällen, felsökt och nu skiter jag i verkstadsfolk som inte "orkar" eller vill forska åt mig.

Kommit så långt iaf, så att jag hittat vart felet finns, tror jag. Fotot visar den delen som reagerar vid öppning men längre än så funkar det inte.
15977365798384468653489879657689.jpg
15977365798384468653489879657689.jpg (385.66 KiB) Visad 536 gånger
Ström går fram när jag trycker på kontrollen. Elen ser fin ut (har kollat igenom hela bagageluckan och fram till dit jag är nu)

Tidigare har jag haft läckage via framrutan (limningen hade tydligen släppt) det är åtgärdat, bytt vindruta.
Nu hittade jag dock ett läckage via sensorn bak på taket (tvättade bilen i helgen med nerplockat innertak) Ser inte att det har påverkat elen på något sätt men det kan troligtvis påverkat maskineriet jag fotat? Läckaget ligger inte i direkt anslutning men vatten har ju en tendens att gå sina egna vägar i livet.
Jag har gett mig fan på att lösa min svarta biljävles problem själv, för jag är grymt trött på att lägga ut tusenlappar på någon snubbe som glor på en dator o kliar sig i skallen!!
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]