Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KarlE
Hur kan jag aktivera ständigt lysande bakljus även i auto?
av refbob
Mina lyser då jämnt på min v90 CC my19.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Tycker att bakljusen på V90 lyser riktigt svagt dagtid, ligget man bakom en bil av den modellen ser det nästan ut som att de är släckta.
av Xanthopteryx
Så länge de lyser så... Problemet är ju egentligen inte dagtid i sol utan när det blir skymning eller regnigt eller disigt eller motsvarande, då det är LAG på att bakljusen skall vara tända. VIlket folk inte har eftersom att de inte fattar att de inte lyser, och automatiken fattar inte att det är dags att tända. Så himla idiotiskt det där - självklart skall bakljus och framljus vara tända dygnet runt på våra breddgrader.
av Lövet
Xanthopteryx skrev:Så länge de lyser så... Problemet är ju egentligen inte dagtid i sol utan när det blir skymning eller regnigt eller disigt eller motsvarande, då det är LAG på att bakljusen skall vara tända. VIlket folk inte har eftersom att de inte fattar att de inte lyser, och automatiken fattar inte att det är dags att tända. Så himla idiotiskt det där - självklart skall bakljus och framljus vara tända dygnet runt på våra breddgrader.
Trodde alla Volvo lyser bak i läge Auto. Det är ju i läge 0 de slocknar som jag uppfattat det.
av Xanthopteryx
Jo, instämmer i detta. Volvo har tagit ett smart beslut. Det är helt klart säkrare att alltid ha det tänd i auto, eftersom att de flesta använder just auto på sina bilar som har denna funktionen.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]