Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Behöver byta regskylt men kommer inte in bakom panelen på bakluckan. Verkar sitta en muttrar där jag behöver hålla emot på så dom inte roterar med.

Sitter några clips i underkant men efter att jag tagit bort dom så sitter den fortfarande lika hårt fast. Döljer sig skruvar bakom den fastklistrade klädseln?
Ovandelen av inredningen sitter med clips också. Dessa kan sitta väldigt hårt, oddsen är stora att panelen kommer gå sönder i fästena(vääääldigt vanligt på gamla volvo-kombis). Det finns repsatser att köpa dock, kostar inte många kronor som tur är(tror jag gav typ 80 spänn för min).

Nu var det bra många år sedan jag lossade panelen på en 945a, men vad jag kan minnas så sitter det inga skruvar vid öppningshandtaget. Däremot så håller själva sargen fast panelen. Så sargen måste demonteras. Vill minnas att den sitter med typ av clips i ovankant, och är /\-formad nedtill för att klämma fast panelen med konsolen för handtaget.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!