Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Delgad
Hej

Behöver höra era råd ang ett evt byte.

Jag har en Volvo V70 2,5t automat, drag, motor och kupévärmare. Sk momentum paket med svart halvskinn.
Jag har lite saker som behövs att fixa på den (bromsar, en bussning, service) på ca 7.000kr 22500mil årsmodell 2008

Byte bil 1
Volvo s80 3,2 awd fullutrustad med summum, ljust läder, dragkrok och taklucka. Nyligen servad. 30.000 mil på mätaren. Inga pengar emellan vid ett byte. Årsmodell 2007. Tre små rostfläckar stora som nygamla femtiöringen upp mot taket ovanför vindrutan

Byte 2
Volvo s80 2,5ft, summum paket. Ljust läder. 32.000 mil på mätaren årsmodell 2008 inga pengar emellan. Ljusbrun. Ser väldigt fin ut. Kamrem bytt i juni

Byte 3
Volvo s60 29000 mil,2,5t automat svart, dragkrok , helskinn svart. Nybesiktigad(idag) årsmodell 2009. 4000kr emellan. Ser väldigt fin ut.

Vilket låter klokast? Eller är det klokast att laga min och sälja den efter det?

Tacksam för alla svar
av Filippo76
Jag personligen hade behållt bilen och fixat upp den. De andra kanske är riktiga buskar? Är det från firma? Om så är fallet gör de garanterat några tusen på din då det borde vara sug efter kombi och bensin.
Möjligen kanske S60 men bara om jag måste byta.
av PetePetrol
Jag skulle laga bilen du har nu och behålla den. Har man haft en bil under en längre period så "känner" man den och vet ungefär vad som är bra och vad som kan behöva bytas. De bilar du räknar upp har alla betydligt fler mil på nacken, vilket inte behöver vara till någon nackdel om de är välservade. Jag har sagt det förr; bilköp är rena lotteriet. Som sagt, du har redan en bra bil. Behåll den :-)
Användarvisningsbild
av MartinS
Varför vill du byta över huvud taget, det är väl först då man kan ta ställning till vad som är vettigt?
av berrabus
Delgad skrev:Tack! Då lagar jag och behåller. Är rädd för att dom gått så långt. Vill ju inte få nya problem hehe.
Som tidigare, du vet vad du har men inte vad du får.

Jag hade inte heller bytt med ngn av de andra.
av valln
Om det hade varit en bil i samma generation skulle jag gått på laga den bil man har.

Jag skulle ha bytt till bil 1 eller 2 endast därför att krocksäkerheten blir 10 år bättre!

..Hänger dessa felkoder ihop på n&ari[…]

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]