Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sbf
När jag hade en SAAB ng900 "back in the days" kommer jag ihåg att jag åkte till Volvo och köpte nya spolarmunstycken med bred stråle som passade rakt av på min bil. Har för mig att jag hade bred stråle på min V70N också, om inte mitt minne sviker. Men på min V70II är det istället två raka tråkiga strålar ur varje. Kan man byta detta? Vet inte om hålen är samma och tänkte kolla här innan jag börjar karva upp motorhuven..
Användarvisningsbild
av Steffe3
Till just V70 II så finns det två olika (plus 2 varianter av varje, med/utan värme). Ena är strålar, och den andra är dimma som är komplett värdelös i annat än låga farter :P
av UnleashFusion
jag har strålar utan värme och även där tycker jag strålarna vid högre fart så åker strålarna rakt ner och inte typ i mitten eller högre upp(trots att jag försökt justera munstycket..)

dimman har jag inte haft på V70 men på äldre V40 tror jag hade det.. den är verkligen som Steffe nämnde.. värdelös.

..Hänger dessa felkoder ihop på n&ari[…]

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]