Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av avanderr
Har felkod 3-2-1 signal till kallstartsventil. (Regina) Har mätt stiften på kabeln när tändningen var av, visade oändligt, och ventilen har 10ohm på stiften, och slår jag på tändningen så har jag batterispänning mellan stiften.. och det kan hända att om man har varit ute och kört och låtit bilen stå nån timme sen ska man iväg igen då går den dåligt som fan, som att den surar nästan, och står den över natten är det som om inget har hänt igen!
Användarvisningsbild
av lennarte
Kallstarten fungerar som dom vanliga spridarna, d.v.s där är alltid ström med "tändning på" sedan jordar boxen när dom ska spruta. Kallstartspridaren ska inte fungera alls vid temperaturer över c:a + 18° så du kan kolla om den är ok genom att skruva loss den och "köra" på starten. Det ska inte komma den minsta antydan till bensin om motorn är ordentligt varm. Den ska "ge" lite extra bensin vid belastning men det ska inte komma något vid varmstart, eller när motorn står still med bränsletrycket kvar

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!