Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

DOdell skrev: fre 03 jul 2020, 22:38 Ikväll skedde något jag inte har kunskap om (helt ny inom bilsfären). Det digitala kombiinstrument började plötsligt lysa väldigt svagt. Ser inte någon knapp för att åtgärda problemet, vet någon?

Tack!
Det dimmas ner när det är mörkt/mörknar ute.
Jag kan rekommendera att du laddar ner appen "Volvo Manual". Där har man just sin egen Volvomodell och får instruktionsboken i sökbar form direkt i mobilen :-)
fjohan82 skrev: fre 03 jul 2020, 22:49Det dimmas ner när det är mörkt/mörknar ute.
Jag kan rekommendera att du laddar ner appen "Volvo Manual". Där har man just sin egen Volvomodell och får instruktionsboken i sökbar form direkt i mobilen :-)
Vet du om även LCDn dimmas ner? Kartan syns knappt. Tror nog det är ett fel i görningen här...
DOdell skrev: lör 04 jul 2020, 00:02
fjohan82 skrev: fre 03 jul 2020, 22:49Det dimmas ner när det är mörkt/mörknar ute.
Vet du om även LCDn dimmas ner? Kartan syns knappt. Tror nog det är ett fel i görningen här...
Ja det dimmas ner.
Dock kan du ställa styrkan med "ratten" till vänster om ljusomkopplaren: http://www.bildelsbasen.se/67-W1429515.html
Har inte i huvudet just nu vilka delar som man justerar med denna, men jag har alltid min på max, dvs uppåt.
fjohan82 skrev: lör 04 jul 2020, 00:17
DOdell skrev: lör 04 jul 2020, 00:02
Ja det dimmas ner.
Dock kan du ställa styrkan med "ratten" till vänster om ljusomkopplaren: http://www.bildelsbasen.se/67-W1429515.html
Har inte i huvudet just nu vilka delar som man justerar med denna, men jag har alltid min på max, dvs uppåt.
Tack så mycket för din hjälp!
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]