Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av awelon
Hejsan! Nyss köpt en begagnad V70 2012. Har nu fått problem med att låset på bältet är extremt känsligt så det är nästan omöjligt att dra ut. Finns det något att göra åt detta eller måste man byta?

Om det är byte som gäller, hur är det med all elektronik. Går det byta själv om man är hyfsad på o meka?
Användarvisningsbild
av Steffe3
Man får lossa stolens 4 skruvar, tippa den/ta ut den och lossa låset med en torx (okänd storlek, men ~30-35mm skulle jag tro) och dra ur kablaget. Återmonteras i bakvänd ordning.
Har inte bytt själv ännu, men har ett ligger jag ska byta med under semestern är tänkt.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Så länge du kan testa det begagnade så är det lugnt med begagnad, sitter inget speciellt i dom, bara sensor för att bältet är på plats.
av awelon
Fick tillbaka min bil från rekond nu och kunde testa mer. Plast biten som bältet åker igenom för att komma in i stolpen sitter löst. Det räckte för att bältet ska haka upp sig! Sen varför plasten är lös återstår att se. Den sitter så löst att den ramlar ut! :nerd:
Användarvisningsbild
av Steffe3
Oj, blandade ihop ändarna av bältet, så strunta i vad jag sa, om du faktiskt åker på att byta

Hoppas det löste sig med plastbiten ^^

Tack, det ska jag prova!

Missljud -22 V60 T6

Kommer absolut slå på stora trumman i […]

Behöver byta remskiva på min generator […]

Jag tror inte ens att det är "Bilia"[…]