Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av legaim
Hej!
Jag letar efter en verkstad eller dylikt där man kan installera ett bluetooth kit till min Volvo V70. Det är det här kitet jag skulle vilja få installerat:
https://www.brl.se/sv/artiklar/blatands ... YUQAvD_BwE

Jag känner att jag inte behärskar detta tillräckligt bra och skulle därmed vilja överlåta det till någon annan. Jag bor i Piteå och undrar om någon vet var man kan vända sig här i krokarna? :-)
Jag har den som är i TS post. Köpte från Norge för 900 kr (ca 4 år sen).
Monteringen är likadan som i filmen. Mycket enkel.

På 2002 V70 tar man först bort AC-panelen och sen stereon. Tänk på att koppla bort batteriet, eller slå åtminstone inte på tändningen med AC-panelen urkopplad. Var lite nyfiken på om det funkade.
Fick ta en tur till Volvo och släcka ABS-varningen.

Placerade enheten med kardborre nere till vänster i växelspaksutrymmet.
Drog mikrofonsladden via hastighetsmätarhuset (uppe i skåran) och ut under A-stolpens plastlock.

Det fixar du lätt själv
av legaim
HenkeVFR skrev:Jag har den som är i TS post. Köpte från Norge för 900 kr (ca 4 år sen).
Monteringen är likadan som i filmen. Mycket enkel.

På 2002 V70 tar man först bort AC-panelen och sen stereon. Tänk på att koppla bort batteriet, eller slå åtminstone inte på tändningen med AC-panelen urkopplad. Var lite nyfiken på om det funkade.
Fick ta en tur till Volvo och släcka ABS-varningen.

Placerade enheten med kardborre nere till vänster i växelspaksutrymmet.
Drog mikrofonsladden via hastighetsmätarhuset (uppe i skåran) och ut under A-stolpens plastlock.

Det fixar du lätt själv
Vad sjust av dig att skriva om din erfarenhet av detta kit. Ja det kanske inte är så svårt då trots allt. Vad tyckte du om denna bluetooth lösning? Hur "bra" blev det? Får man ut bra ljud från högtalarna när man pratar i telefon och hör de dig bra när du pratar i mikrofonen? Hur blir ljudet när du streamar musik via mobilen?
Jag kör idag med det här:
https://www.clasohlson.com/se/FM-s&auml ... /p/38-8145
Det är väl hyfsat när det fungerar men tycker det krånglar lite alltför ofta tyvärr.
Ljudet är bra på både samtal och musik. Kopplar oftast upp direkt när jag startat bilen.
Basen blir väl lite tunn om jag kör bluetooth, men är inte så känslig för sånt.
Har mikrofonen uppe på toppen av A-stolpen.
Smidigt att rattknapparna funkar till både musik och svara på samtal.
av legaim
HenkeVFR skrev:Ljudet är bra på både samtal och musik. Kopplar oftast upp direkt när jag startat bilen.
Basen blir väl lite tunn om jag kör bluetooth, men är inte så känslig för sånt.
Har mikrofonen uppe på toppen av A-stolpen.
Smidigt att rattknapparna funkar till både musik och svara på samtal.
Det låter väldigt bra! =D Apropå basen man kanske kan göra någon inställning också på mobilen angående basen? Jaq vet att Spotify har inställningar för bas och diskant bl.a.
Det finns equalizerappar att ladda hem, men jag tyckte det blev bara burkig bas.
Tror inte att Spotify har såna inställningar. Hittar ingen i androidversionen iallafall.
Vad heter den här kontakten?

Tack för återkopplingen. Det är al[…]

Nej.

Carplay Trådlös adapter

Jag har haft denna i 2 år. med en xc40 MY21 […]

Hur gick de för dig med detta felet? Jag har[…]