Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jensvestberg
Hej min far har en S60 -00 som inte ville starta, ett relä blev bytt och den startar, på väg hem så tänds lampa för service för automatlådan, bilen har rullat 4000 mil. Nästa tur så händer det som hänt förut, den få inte upp något varv vad kan det vara?
Så en fråga till vad ska det vara för servo-olja till den det fattas ca 1dl kan man fylla på med Castrol Automatic TQ Dextron III ? :?:
Användarvisningsbild
av greeeken
jensvestberg skrev:Hej min far har en S60 -00 som inte ville starta, ett relä blev bytt och den startar, på väg hem så tänds lampa för service för automatlådan, bilen har rullat 4000 mil. Nästa tur så händer det som hänt förut, den få inte upp något varv vad kan det vara?
Så en fråga till vad ska det vara för servo-olja till den det fattas ca 1dl kan man fylla på med Castrol Automatic TQ Dextron III ? :?:
4000 mil på en 00:a de ä bra lite det.
Ja du, har du testat med ett annat batteri?
Kan mkt väl vara det. dåliga batterier ger massa skumma fel.
Testa inte med startkablar utan testa me nytt batteri.
Användarvisningsbild
av jensvestberg
Den startar och går men vill inte gå upp på några högre varvtal, kan det vara ett batterifel ? eller är det för att servicelampan för automatlådan tänts som den inte vill komma upp i varv ?Den kan varva 2500 vid full gas och när man släpper gasen 3500. Har läst lite i trådarna här och visst verkar det som det kan vara gasspjället som spökar ?
Användarvisningsbild
av greeeken
Nja vad man läst här så ska gasspjället inte öka varvtalet utan snarare sänka det om det är fel
Kan de va så att det är fel på det nya reläet du fick installerat?

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har man bytt mycket grejer kan det ta en stund i[…]