NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av foto65
Hej

Har nu begåvats med en läckande styrservo, har krälat under men man ser ju fasen knappt nått. Borde inte vara nått på trycksidan för då borde man tömma oljan fort som attan, hur fanken kommer jag åt slangar/rör?. Har beställt haynes boken men det tar några dar.

Mats
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Du kan börja med att plocka ner höger innerskärm så ser du och kommer åt servopumpen samt tryckröret och returen :-)
av foto65
DayDreamer skrev: ons 17 jun 2020, 14:02 Du kan börja med att plocka ner höger innerskärm så ser du och kommer åt servopumpen samt tryckröret och returen :-)
Efter mycket krälande och svärande så verkar det som det kommer ur vänster damask i ytteränden, är väl någon packbox som inte vill vara med längre antar jag. Har hällt i servotätning och ska se om det hjälper annars så blir det väl att tillbringa semestern med att skruva ner halva bilen för att byta styrväxel :bored:
av foto65
Verkar inte vara ett rör av det lilla man ser, finns väl packboxar i ändarna förmodar jag och det ser ut som det droppar därifrån. Har hällt i servo tätning, får se m det hjälper nått annars får jag riva ner det och se. :-/
Värmare XC60 22-

Om man inte kan köra på el i riktigt ka[…]

Hur löste du detta? Jag har precis samma prob[…]

Urkopplad kabel/rör?

Hej på er! För ett bra tag sedan s&ari[…]

Ska göra. Meeeeen eftersom olja änd&arin[…]