Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pgn666
Hej på er!
Jag har haft min V70 D4 -13 hos meca (för att de ligger oerhört smidigt till) för att fixa bakbromsarna på min bil.
Det var helt klart befogat med nya skivor och belägg.

Problemet nu är att det går varmt på båda sidor (vänster var lite varm när jag lämnade in den men inte höger).
Meca har grejat med bilen vid flera tillfällen senaste veckan utan att få ordning på det, varav senaste försöket var att dra dit begagnade ok men utan framgång.
Kolvarna går lätt.
Hjullagren är ok.
Det märkliga är att det numer ligger på på båda sidor vilket det inte gjorde innan jag lämnade in den.
Är det elmotorerna som inte kalibrerar efter ordning för detta har de ju gjort med dator.

Jag mottar mer än gärna alla idéer och tips för detta driver mig till vansinne då bilen ligger ute till försäljning men är osäljbar i detta skick!!!
Användarvisningsbild
av fjohan82
Låter som att de inte har återställt elmotorerna rätt efter arbetet...
av pgn666
Är det vettigare att plocka bort allt igen och göra det manuellt (nån på forumet kallade det "bonnatricket") än att koppla in datorn igen?
Meca har ju trots allt provat ett antal gånger med sina grejer och förtroendet har ju sinat om man säger så.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Om du har ruttnat på Meca så kan du ju alltid prova med hjälp av ett batteri.
av pgn666
Fränt. Får försöka mig på det där i helgen. Men märkligt om deras grejer inte återställer. Det borde ju inte vara första gången det byts bromsar på en av sveriges vanligaste bilar hos meca kan man tycka.
Tackar för tipset!
Användarvisningsbild
av fjohan82
Det finns absolut de som misslyckas med en dator :-)

Nu till nästa problem. Tog av rem igen och no[…]

Missljud -22 V60 T6

Kommer absolut slå på stora trumman […]

Hej! Jag köpte en Volvo s60 2,4 från 20[…]

Tack, det ska jag prova!