Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jiha
Hej alla, Har efter en vecka och ca: 100 mil med min nya V70 2,5T automat kommit fram till.........

Har under de senaste 5 åren haft en salig blandning bilar, Volvo V40 2,0T -01, Ford Mondeo V6 Ghia -04, VW Passat 1,8t -05, och Saab 9-3 Aero ss -04, (flyttat och bytt jobb :oops: ) Så det är mot dessa bilar jag jämnför i största allmänhet.

När jag hämtade bilen var det 12° varmt och med vinterdäck på blev övergången från Saaben fasta chassisättning lite av en chock :shock:
Nu finns det ju olika sätt att köra och använda sin bil på... När jag skriver saker som - Semi-amerikanst-gungig, responslös styrning, pråm osv. kanske ni tror att jag är missnöjd :x

Absolut INTE! Att för mig som kör ca:300 mil i månaden (mest i norrland) är det precis vad jag VILL ha.. Trygg, riktningsstabil, känner inte minsta gruskorn på vägen, kör faktiskt lugnare nu!!! (otroligt), och kraften finns när jag behöver göra trygga omkörningar, sätena.. sätena sätena OOoo vilka stolar det är i den, för en som mäter 197cm tror jag inte att folk förstår hur illa/ont det gör att ha en ToR resa mellan Gävle - Umeå bakom ratten... (D)

Kan inte uttala mig om kvaliteén på bilen, men det känns bra mycket bättre än ovan nämnda bilar. Valde mellan Audi A6, Hyundai Santa fe, nya Passaten, Subaru outback och Volvo. Valde volvon grundat på Komforten, pris/prestanda, snygg (faktiskt), utrustningsnivå (summum) och bästa driftkostnad/andrahandsvärde (förmodat).

Den korta versionen: Känns som ett som ett helgutet köp för mina behov... :D

Skål! (ni som har) (BE)

// jiha
Senast redigerad av 1 jiha, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Cimmen
Kan bara gratulera till ett bra bilköp, hoppas ni får mångaa trygga mil framöver.

(BE) (jag har)
Användarvisningsbild
av greeeken
Japp volvo är bra bilar.
Men ad meanr du me bra andrahandsvärde?
Att du kommer få mkt pengar för bilen när du säljer?
Det finns ju en hel drös me volvosar ute på våra vägar

Men du kommer nog vara nöjd me denan bil helt klart
av NCR
Återkom gärna efter ett år och summera dina intryck. I mitt fall så är min V70 1 år och 3 månader och på det stora hela är jag nöjd. Det enda som stör mig (men jag är väl ovanligt känslig eller så) är att det knirrar, knarrar, gnisslar, kluckar, klonkar, klapprar och håller igång i förarstolen, instrumentpanel och diverse andra plastdetaljer som sitter där man inte kommer åt dem.

Maskinellt, elektroniskt, inga som helst problem.
av Kena
Vänj dej, det är premiumljud, finns inte på billigare bilar. Du köpte väl en med ordentlig stereo?
jiha skrev:Har under de senaste 5 åren haft en salig blandning bilar, Volvo V40 2,0T -01, Ford Mondeo V6 Ghia -04, VW Passat 1,8t -05, och Saab 9-3 Aero ss -04, (flyttat och bytt jobb :oops: ) Så det är mot dessa bilar jag jämnför i största allmänhet.

När jag hämtade bilen var det 12° varmt och med vinterdäck på blev övergången från Saaben fasta chassisättning lite av en chock :shock:
Nu finns det ju olika sätt att köra och använda sin bil på... När jag skriver saker som - Semi-amerikanst-gungig, responslös styrning, pråm osv. kanske ni tror att jag är missnöjd :x

Absolut INTE! Att för mig som kör ca:300 mil i månaden (mest i norrland) är det precis vad jag VILL ha.. Trygg, riktningsstabil, känner inte minsta gruskorn på vägen, kör faktiskt lugnare nu!!! (otroligt), och kraften finns när jag behöver göra trygga omkörningar, sätena.. sätena sätena OOoo vilka stolar det är i den, för en som mäter 197cm tror jag inte att folk förstår hur illa/ont det gör att ha en ToR resa mellan Gävle - Umeå bakom ratten... (D)
Om du nu VILL ha dessa egenskaper, varför köpte du då en Aero?

btw, det finns ju sportiga OCH komfortabla bilar :wink:
V50T5 är inte så m sämre på komfort MEN är nästan roligae än Aero - vad det inget alternativ?
Användarvisningsbild
av jiha
Greeken: Svårt att motivera och prata värde på något som förmodligen är ditt livs sämsta affär :???: Men Jämfört med t.ex. aeron som gick på +300 år 2004 fick jag ett inbytes förslag på 140k av saab :evil:

Då menar jag att andrahandsvärdet historiskt varit bättre på Volvo.

Sportbi..... : :oops: Valde inte Saaben själv "ärvde" den av min företrädare när jag bytte jobb.

Vist finns det sportiga familjebilar, men nu var det långvägskomforten, sittkomforten och alla ekonomiska parametrar som vägde over till volvos fördel. (V50 Var för liten)

PS. Det gårinte att välja bil efter vad man tycker om att göra på helgerna :twisted:

// jiha
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]