NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

När jag hämtat min c30 D2 -11 efter kopplings-, svänghjul- och slavcylinderbyte så såg jag på kvittot att verkstaden hade noterat att det blir ett missljud när man lägger i treans växel. Även jag märkte det när jag körde.

Då undrar ju jag om det är något verkstaden borde åtgärda utan kostnad då det aldrig varit så tidigare? Eller är det bara sån slump att precis när dem bytte koppling osv så började det låta? I övrigt så går det bra att köra med bilen och jag undviker trean så gott det går då jag inte vet hur illa det är.

Jag ringde verkstaden nu på morgonen men dem menar att det är i växellådan och inget dem skulle kunna ha gjort.
Felixmalm skrev: Jag ringde verkstaden nu på morgonen men dem menar att det är i växellådan och inget dem skulle kunna ha gjort.
så är det kanske. Jag har missljud på ettans växel, om bilen rullar, efter att kopplingen (dubbelmassesvänghjulet) havererat vid väjningsplikt

Kolla om samma problem uppstår om du har k&o[…]

Blev en tvätt igår, efter fjällenr[…]

Bromsrör höger fram

Det är förmodligen koningen som inte bli[…]

Vår belysning har kommit tillbaka efter den […]