Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.
Har en v70-08 som stereon bara dog i. Fick hjälp med felsökning och hittade att förstärkaren under passagerarsätet va fuktskadad pga limmet släppt på vindrutan. Jag har köpt en begagnad med exakt samma nummer och årsmodell. Men nu till det tråkiga. Stereon startar funkar ca 30 sekunder sen dör den, tar jag ut nyckeln sätter in den igen så går den 30 sekunder sen dör den. Måste jag åka in och programmera den till bilen?

Tacksam för hjälp
Många enheter i bilarna är kodade till just sin CEM (eller tvärtom är det väl egentligen, CEM är kodad för att godkänna specifika enheter).
Vet att det går att göra via andra vägar, men Volvo kanske kan göra det också via omladdning.

Har för mig att jag läst nåt om att man måste koda bort stöldskyddet när det sitter i ursprungsbilen, men det är ju rätt svårt om det kommer från en skrotad bil som i t.ex ditt fall.
Låter som när jag bytte från 5" till 7" skärm på V60:n, då gör den precis så tills en Volvo ÅF tagit bort stöldskyddet och lagt till det igen, inga problem där i alla fall om det kom från en skrotad bil eller ej
Tappad uppkoppling

Det händer att det kommer in fukt i hajfenan,[…]

Ingen värme i kupén

Det kan vara lurigt att få ur all luft ur v&[…]

Okej, vilken tur att vi har en VIDA på gymna[…]

Hur tar man ut felkoder då? Går det […]