Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1379362
Hej,

Jag har en V40 2002 och jag skulle behöva koppla ur passagerarsidans airbag temporärt.
Ibland kör jag med hunden fram och då måste ju airbagen vara avstängd.
På vissa modeller verkar det finnas nyckelavstängning men det saknar min verkar det som.

Går det att ta ut en säkring för att temporärt stänga av airbagen? Spelar ingen roll om det lyser en lampa under tiden den är av =)
Vill inte stänga av den permanent (på verkstad etc) och den är ju gammal nu så inte intressant att lägga tusentals på att installera nyckelavstängning etc.

Ska inte va någon skillnad på däm[…]

Visa din semesterbil(d)

Då har det rattats till Ritsem 15 mil nordv&[…]

Bromsbyte på XC60 MY22 Mildhybrid

Är det något särskilt tänka[…]

EX60

Nu har jag provkört och får väl er[…]