Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Spid3r
Fick detta meddelande nu jag inte sett tidigare.
Vad innebär det?
Återställs den av sig självt eller är det verkstadsbesök som gäller?
Har en T6 TE.
Adjustments.jpg
Adjustments.jpg (106.06 KiB) Visad 2200 gånger
av HeavyMetal
Spid3r skrev: lör 25 apr 2020, 18:08 Uppdatering: Det släppte efter en kortare körning på landsväg, konstigt. Nu går bilen med full kraft och det går att ladda bilen.
Åk in och gör en felsökning på batteriet för säkerhetsskull.
Användarvisningsbild
av Spid3r
Hej,
Felkoder raderades först, efter några dagar utan felmeddelande om nedsatt prestanda fick jag felet igen idag... så jäkla surt!
Är det någon av er som har fått samma fel?
Vad var det åtgärd iaf?
Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av Spid3r
Fick lämna in bilen förra veckan då felet återkom. Enligt verkstaden så ska batterierna bytas ut imorgon.
Det är ju lite skrämmande att sådant kan inträffa efter bara 200mil. Jag misstänker att det har byts ut ganska många batterier på T8-or.
Är det någon som har erfarenhet med detta?
av Niklas8450
Jag har nu troligen råkat ut för samma fel som dig på min V60 T6 TE som också bara gått 200 mil.
Det började igår när jag skulle ladda bilen. Den vägrade ta emot laddning. Fick bara felmeddelande i VOC att den avbrutits hela tiden.
Sedan i morse när jag skulle åka till jobbet fick jag upp samma felmeddelande som du fick om nedsatt accelerationsprestanda. Så idag har den bara gått på bensin med en snittförbrukning på 1,2 l/mil på 6 mils körning.
Känns inget vidare på en så ny bil.
Har fått tid hos verkstad nästa vecka.
Användarvisningsbild
av Spid3r
Niklas8450 skrev:Jag har nu troligen råkat ut för samma fel som dig på min V60 T6 TE som också bara gått 200 mil.
Det började igår när jag skulle ladda bilen. Den vägrade ta emot laddning. Fick bara felmeddelande i VOC att den avbrutits hela tiden.
Sedan i morse när jag skulle åka till jobbet fick jag upp samma felmeddelande som du fick om nedsatt accelerationsprestanda. Så idag har den bara gått på bensin med en snittförbrukning på 1,2 l/mil på 6 mils körning.
Känns inget vidare på en så ny bil.
Har fått tid hos verkstad nästa vecka.
Identiskt som min... tyvärr blir det batteribyte. Fick vänta i 5-6 dagar tills ÅF fick hem det nya batteriet från Frankrike.
Märkligt nog, efter att det nya batteriet har installerats så står det numera 40km kvar i hybrid-läge när batteriet är fulladdat.
Med det ursprungliga batteriet stod det alltid 38km.

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]

Halvljuset (alltså inte auto-läget)[…]