NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tiger51
Hej!
Har problem med centrallåset för höger bakdörr. Går att låsa manuellt genom att trycka ner pluppen samt genom att öppna inifrån, men inte genom centrallåset. Har läst inga problem med fönsterhissen och högtalare osv fungerar som det skall. Hör dessutom ett litet klick när jag låser, vilket jag gissar är någon form av relä som skall ge ström och låsa/låsa upp.

Min fråga är alltså: i och med detta klick, bör det inte vara/låskistan som är kass snarare än att det är ett glapp någonstans som jag förstått att många andra haft problem med? Har ni några andra idéer om var som kan vara fel så tar jag gärna emot input!

Tack på förhand :-)
av Rådlös
Låskistan är ett standardfel på Volvo! I min V70 var det fel på 3 dörrar, men inte samtidigt.
Det finns trådar om att göra det själv. Då kostar en ny låskista ungefär 1500 kr + moms. Att köpa på skroten kan vara vanskligt för dom kan ju gå sönder nästa vecka. En fabriksny bör i alla fall hålla närmare 10 år.
Användarvisningsbild
av batmac
Om det är samma som i lite senare generationer så verkar det vara vanligt att motorerna i låskistan går sönder. Har själv gett mig på ett byte i min S60 från 2011 men insåg EFTER att jag hade tagit isär allt att jag köpt fel motor :bored:

Om du kommer fram till att du vill ge det ett försök, och din bil är med på kompabilitetslistan här nedan så har jag ett par uppsättningar till salu i marknaden

https://www.ebay.com/itm/352602995863?n ... #vi-ilComp
Värmare XC60 22-

Om man inte kan köra på el i riktigt ka[…]

Hej jag sitter med samma fekod 0095. Bilen gå[…]

Hur löste du detta? Jag har precis samma prob[…]

Urkopplad kabel/rör?

Hej på er! För ett bra tag sedan s&ari[…]