Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Väddö kanal
Jag hade spritt nya dubbfria vinterdäck med nya alufälgar(AWS).Efter ett
par månader kommer obalans både fram och bak.Jag blev så ruskigt besviken.När jag vårstädade i söndags upptäckte jag små "drivor" av
sand och grus bakom ekrarna på fälgarna.Nu är all obalans helt borta
och jag lärde mig nåt nytt.
.
av JK24T
Jodu... vi andra "duktiga" snor frugans diskborste och tvättar även baksidan :)

- Johan
Användarvisningsbild
av Loner
Och vi extrema plockar av våra fälgar och tvättar upp och ger dom ett nytt lager vax...

/L
av Marbas
Loner skrev:Och vi extrema plockar av våra fälgar och tvättar upp och ger dom ett nytt lager vax...

/L
Skulle kalla det näst intill sjukligt... :wink:
Användarvisningsbild
av Loner
Marbas skrev: Skulle kalla det näst intill sjukligt... :wink:
Ha rman ingen lyft eller högtryckstvätt är det det enklaste sättet att få dom rena från is/snö/smuts och allt annat som dyker upp.

Sen när man ändå har rengjort dem, ja ett lager vax skadar ju inte :P

/L
av Marbas
Loner skrev:
Marbas skrev: Skulle kalla det näst intill sjukligt... :wink:
Ha rman ingen lyft eller högtryckstvätt är det det enklaste sättet att få dom rena från is/snö/smuts och allt annat som dyker upp.

Sen när man ändå har rengjort dem, ja ett lager vax skadar ju inte :P

/L
Du kan inte på allvar mena att du gör detta varje gång du tvättar bilen?
Användarvisningsbild
av Loner
Marbas skrev: Du kan inte på allvar mena att du gör detta varje gång du tvättar bilen?
Nä men vid behov (obalans) eller om man har gott om tid när man tvättar bilen..

/L
av Marbas
Loner skrev:
Marbas skrev: Du kan inte på allvar mena att du gör detta varje gång du tvättar bilen?
Nä men vid behov (obalans) eller om man har gott om tid när man tvättar bilen..

/L
Då är jag med! Blev nästan lite orolig för dig...

Jo att tvätta fälgarna nogrant vid obalans är ett smart knep. Fick mina fälgar fulla med snö i vintras, efter en dag i varmgaraget på jobbet var det problemet löst.
Användarvisningsbild
av MartinS
Ett bra knep lär vara att montera smutsavvisarna innanför bakhjulen som finns att köpa som orginaldel.

/Martin
Användarvisningsbild
av Linden
MartinS skrev:Ett bra knep lär vara att montera smutsavvisarna innanför bakhjulen som finns att köpa som orginaldel.

/Martin
Tjena..

En fråga på tal om "smutsavvisare" jag minns för några år sedan var det något företag som annonserade om en gummiskiva med en metallplatta som hade 4 el 5 hål för hjulbultarna som skulle sättas mellan fälg o bilen om jag inte minns fel för att slippa få bromsok stoftet att hamna på alu-fälgarna.. Funkade det? Någon som vet?

/ Andreas

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

hejsan Jag funderar på hur (Blond ventilerat[…]

Bränslytryckgivare

Motor varningslampan lyser och har en felkod som s[…]