Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av esså
Stop and go- funktionen har lagt av. Misstänker att stödbatteriet är kass. Men jag kan inte hitta var batteriet sitter??
Enligt tillgängliga uppgifter ska det sitta mot torpedväggen uppe till vänster (när man står framför bilen). men där finns inget batteri. Inte heller bakom startbatteriet (som någon skrivit). Har dom gömt det så listigt att man måste ha verkstadshjälp för att hitta det ???
Någon som vet och kan upplysa mej, gärna med en bild.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Det ska sitter i kallzonen, under plasten där du har torkarna.
Jag hade problem med s/s, löste sig dock när jag drog ur kontakten för s/s på ena batteripolen, väntade lite och klickade i den igen.
Detta batteriet brukar inte ge upp i första taget.
Användarvisningsbild
av Loppan78
esså skrev:Stop and go- funktionen har lagt av. Misstänker att stödbatteriet är kass. Men jag kan inte hitta var batteriet sitter??
Enligt tillgängliga uppgifter ska det sitta mot torpedväggen uppe till vänster (när man står framför bilen). men där finns inget batteri. Inte heller bakom startbatteriet (som någon skrivit). Har dom gömt det så listigt att man måste ha verkstadshjälp för att hitta det ???
Någon som vet och kan upplysa mej, gärna med en bild.
Varför misstänker du "stödbattariet" när start/stop inte fungerar?

Skickat från min CMR-W09 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Petterlundstrom
Om man trycker på MyCar knappen, trycker igen på högra tumhjulet så kan man välja DrivE i menyn. Sen väljer man Start/Stop. Då kan man se anledning till varför det inte fungerar. Är förövrigt sällan stödbatteriet som krånglar. Utan oftast har man för dålig spänning på startbatteriet.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Loppan78
Petterlundstrom skrev:Om man trycker på MyCar knappen, trycker igen på högra tumhjulet så kan man välja DrivE i menyn. Sen väljer man Start/Stop. Då kan man se anledning till varför det inte fungerar. Är förövrigt sällan stödbatteriet som krånglar. Utan oftast har man för dålig spänning på startbatteriet.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Precis. Väldigt sällan hjälpbatteriet som "krånglar". Absolut vanligaste problemet när start/stop inte fungerar är som du skriver pga startbatteriet.

Skickat från min GM1913 via Tapatalk

Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]