Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeM
Seriösa svaret är: Ja. Framvagnen är ändrad.

Men känn noga igenom framvagnen efter andra glapp. Annars är det bortkastat, och är inte länkarmar, fjädersäte, mm nybytt så kommer det troligen snart.

Därför:
Skulle jag göra det om ratten fortfarande är rak och bilen går som förut, precis som du beskriver?
Nej. Men jag skulle hålla ett öga på däckslitaget. (Gör jag ändå, på sliten bil)
Användarvisningsbild
av Erik Å
Toe brukar ändras lite när man byter grejer i framvagnen, värt att kolla så man inte snedsliter däcken. Går att mäta upp själv om man snickrar ihop en rigg av plankor och mäter med skjutmått, jag ska lägga upp bilder snart.
Camber, caster och KPI ska i princip inte ändras såpass att det har någon praktisk betydelse.
Fattigmans-test: klistra silvertejp tvärs över slitbanan, åk några kilometer och titta sen på hur tejpen nöts. Slitaget ska vara centrerat och inget slitage ute på kanterna
Användarvisningsbild
av Erik Å
21år är väl ingen ålder? :-D
Nu har jag lagt upp lite bilder på framvagnsjusteringen.. viewtopic.php?f=22&t=155254

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]