Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AntonT
Tjena!

Har en bil från 1999 2.4 140HK och söker efter en ny drivaxel vänster fram. Lyckades få loss kulorna och få jack i några av dem. Haft kontakt med Vparts men de hade inge men kunde söka upp åt mig sa dem om jag inte kunde få nån info från Drivknuten.se.

Har ej fått svar av dem än så länge men tänkte höra om någon visste vad för axel man ska? Nr på den är P9463757 och är cirka 530mm lång. Har tittat på en från Skruvat.se som passar bl.a C70, S70 och V70 men andra motorer/lådor i dem tydligen men de verka stämma i längd osv. Däremot skönt o veta om någon hade provat o vet om de funkat? Annars har jag sökt på autodoc o fått fram axel men då saknar den inre drivknut.

Ja som sagt om nån har en aning som vore det uppskattat!
Användarvisningsbild
av Erik Å
Lagerkulor tror jag borde går att köpa lösa hos maskinfirmor, om de nu har standardmått.. Men byt allihop isåfall
Drivknuten fixade fram höger drivaxel till min V70 classic -00, den har någon udda längd som inte fanns hos de vanliga webbshopparna. Man får ringa drivnknutens kundtjänst och höra. Volvo skulle ha typ 5000 kr, det var liksom inget alternativ ;-)
Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]

Okej, vad bra. Ska nog räcka att klippa bort […]

Falsklarm av insekt?

För tre veckor sen löste larmet ut en kv[…]

Polestar 2 är trevlig att köra, men f&[…]