Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Geoham
Hej!

Som ni kanske hört så har v90 serien haft problem med resonansljud och buller. Jag har idag en v90 cc, en underbar bil men ljudet är irriterande. Nytt jobb = ny bil och nu funderar jag på xc60 istället för v90 cc, men bara om ljudet i kupen är mer tyst än v90cc. Ni som har xc60, hur upplever ni ljudnivån i kupén? Tack för svar:)
Användarvisningsbild
av Derank
Jag äger inet båda men jag har kört båda och tycker v90cc var betydligt tystare än nya XC60, nya XC hade ett mullrande buller lixom, svårt att förklara. V90CC tycket ja var riktigt tyst och bekväm,
Användarvisningsbild
av Derank
men det är så mycket som spelar in, asfallt, däck, hur man upplever ljud osv, så det är nog bara till att provköra själv
Användarvisningsbild
av Jefe
Jag upplever att det är lite högre ljudnivå i XC60 än i min förra S90.
Men skillnaden är så pass liten att det är inget jag bryr mig om.
Tyst bil är inte prio ett för mig då jag oftast har relativt hög volym på stereon och därför
inte hör varken vägljud,vindbrus eller motorljud.
Användarvisningsbild
av Pellix
Lustigt, jag upplever tvärt om.
I vår förra V90 hade vi svårt att prata i bilen, speciellt mellan fram och baksäte. Frun sitter bak pga en barnstol fram och hon var tvungen att flytta huvudet till mitten av bilen för att vi skulle höra varandra, det var som en tunnel mitt i bilen...
Helt annat i XC60, där hör vi varandra bra och jag upplever den tystare.
av fragge
Har en XC60 T8 med akustikrutor och tycker nog att den går väldigt tyst. Dubbdäcken lever ju om lite på vintern men inget som stör.
Användarvisningsbild
av KGF
Jag tycker det är för högt vägljud. Det är det jag är mest besviken på med XC60:n. Om/när du provkör en XC60 och ev. är nöjd med ljudnivån så notera vilka däck (fabrik, dimension etc) som sitter på så att du vet vilken kombo som funkade. Då har du nåt att falla tillbaka på iallafall...

Jag byter rem varje till varanat år. Vä[…]

Kolla plats 11 och 18 i bagaget. https://www.volvo[…]

D4 VEA dricker olja

Nu har jag allt klart för mig kring vad motor[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du fått spridarna testade? Alltså […]