Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo_740_GLT
Volvo V70 2009 såg att det läckte spolarvätska vid vänstersidan, plockade bort innerskärmen och såg att det var en koppling som hängde löst till strålkastarspolningen som jag tillfälligt pluggade. Finns det något sätt att få dit den på plats utan att ta ner stötfångaren?
av Cox
Bara att trycka dit den, troligtvis nivågivaren som läcker. Köp ny gummipackning om givaren är hel.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

av Volvo_740_GLT
Cox skrev:Bara att trycka dit den, troligtvis nivågivaren som läcker. Köp ny gummipackning om givaren är hel.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
Nej vattnet kom ifrån den slangen som ska gå till högstrycksspolningen.
Hur ska man komma åt att "bara" trycka dit den när spolarbehållaren sitter i vägen.

Skickat från min G8141 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av jiha1968
Volvo_740_GLT skrev:Volvo V70 2009 såg att det läckte spolarvätska vid vänstersidan, plockade bort innerskärmen och såg att det var en koppling som hängde löst till strålkastarspolningen som jag tillfälligt pluggade. Finns det något sätt att få dit den på plats utan att ta ner stötfångaren?
Möjligen det kan gå att få en liten hand in, om du tar bort dimljussarg och dimljus, såhär:
Spoiler »
Men troligen lite trångt...
Annars får det bli stötfångaren, om det inte går att bända och ta bort skyddet mellan stötfångare och kylarbalk.
Tycker det går fint att ta bort stötfångaren, men man får akta sig för att repa nåt.
Användarvisningsbild
av ER
Inte ovanligt att slangen går sönder precis i övergången mellan slang och kopplingen. Bara byta slangen, det kanske går att byta slang utan att ta av fronten och pilla in slangen där den ska vara.
av Volvo_740_GLT
ER skrev:Inte ovanligt att slangen går sönder precis i övergången mellan slang och kopplingen. Bara byta slangen, det kanske går att byta slang utan att ta av fronten och pilla in slangen där den ska vara.
Slangen har inte gått sönder utan kopplingen har lossnat ifrån strålkastarspolaren.

av Volvo_740_GLT
jiha1968 skrev:
Volvo_740_GLT skrev:Volvo V70 2009 såg att det läckte spolarvätska vid vänstersidan, plockade bort innerskärmen och såg att det var en koppling som hängde löst till strålkastarspolningen som jag tillfälligt pluggade. Finns det något sätt att få dit den på plats utan att ta ner stötfångaren?
Möjligen det kan gå att få en liten hand in, om du tar bort dimljussarg och dimljus, såhär:
Spoiler »
Annars får det bli stötfångaren, om det inte går att bända och ta bort skyddet mellan stötfångare och kylarbalk.
Tycker det går fint att ta bort stötfångaren, men man får akta sig för att repa nåt.
Tack ska testa detta.

av Volvo_740_GLT
Volvo_740_GLT skrev:
jiha1968 skrev:
Spoiler »
Tack ska testa detta.

Testade detta och det var hur lätt som helst att sätta fast kopplingen. Tackar för detta förslag.

Inte jag heller, tror dock Volvo fixat det och att[…]

Hej! Jag letar efter en V90/V60 diesel för c[…]

Jag igen, För felkod: ECM-P00BD00. Kolla p&a[…]

Serviceintervall v90 D4

Ja, har den inte fått oljan bytt på et[…]