Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av hkpblo
Vad kommer det sig att du kan köpa ett par byxor och 6 par kalsonger med gratis frakt men i bildelsbranschen är det gratis frakt med order över 1000kr eller 1200kr eller 1500kr (olika webbsidor)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av GLIZ
En kombilation av vikt på grejerna och viljan att göra vinsten på myckt eller lite sålda varor ett säljargument med fri frakt på över en viss summa på det totala köpet. Sälja 10 saker för 100 eller 100 för 15 och fri frakt.
"same same but diferent"

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Jallemet
För kännedom så finns ingen "fri frakt".
Vilseledande så det heter duga, köper du tillräckligt mycket så ingår frakten i marginalen på försäljningspriset. Säljande företag "bjuder på frakten".

T.ex.en lastbil med chaufför har alltid en kostnad med drivmedel, lön avbetalningar osv.

H&M och autodoc har inga egna åkerier.
Användarvisningsbild
av leiwi
Jallemet skrev:För kännedom så finns ingen "fri frakt".
Vilseledande så det heter duga, köper du tillräckligt mycket så ingår frakten i marginalen på försäljningspriset. Säljande företag "bjuder på frakten".
Ja så är det ju , så att köpa med fri frakt innebär ju att du är med och betalar för andras frakter . Att ta betalt för frakt är ju ett ärligare vis och syns ju ofta på priset på samma sak på olika leverantörer.
VOC Service

Byte batteri och uppdatering programvara utfö[…]

Nu har jag lyckats hålla igång bilen i[…]

"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Pekar den mot 4-ans tändkabel var annan g&ar[…]