Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av EvaR
Detta kanske är fel forum men flytta inlägget i så fall.

Min man och jag har var sin bil som ska besiktigas i mars och vi har båda fått direktadresserad reklam med olika specialerbjudanden. Men, mina erbjudanden ligger alltid ungefär 50 kronor över vad min man får. OK, han har en nästan ny bensinare och jag har en något äldre diesel (v50) men besiktningen borde väl vara densamma, tycker jag. Dessutom verkar det som om vi får olika pris om vi tar oss in på besiktningsfirmornas hemsidor. Jag klagade på att den dyraste kostade över 500, men min man hade fått prisuppgifter på omkring 475 på samma ställe.

Har någon en förklaring till detta? Jag måste erkänna att det retar mig.
Frugan ska besiktiga i morgon (fredag 28/2), körförbud 01/3. Har väntat in i det sista för vänster bak dörr går inte att stänga om man öppnar den i minusgrader. Nu har vi haft den varmaste "vintern" i "mannaminne" men igår, idag och i morgon ska det vara minusgrader. Tror inte vi haft minusgrader 3 dagar i sträck sedan i november (just nu kl 08:30 -4°).... :P Det kostar 499 kr och bilen är en (gammal?) VW Passat 1,8T -04 och den ska besiktigas på (det gamla statliga) Svensk Bilprovning, det ligger närmast :-D
VOC Service

Byte batteri och uppdatering programvara utfö[…]

Nu har jag lyckats hålla igång bilen i[…]

"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Pekar den mot 4-ans tändkabel var annan g&ar[…]