Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hink84
Hej,

Jag försöker att hitta information ang när chengdu-fabriken startar upp sin produktion igen,
men det enda jag hittar är att den fortfarande håller stängt (nån vecka gammal artikel)

Någon som vet hur det ligger till, samt vart man kan hitta informationen?

(Beställt en XC60 som ska byggas där, hade prel leverans v26, som nu är v27, sista datum för ändring var 20:e feb)
av Petzzon
Enligt min säljare är den igång... men det vet man ju inte om det stämmer

Min har inte ändrat sig alls, haft v30 hela tiden. Dock hade jag sista ändring 14/2
av stegev
Jag har oxå leverans v.30 men blir nog glad om jag får den innan september. Som det ser ut nu så kommer det saknas komponenter och man har knappast fått kontroll på Corona-viruset.
av Elektrikern84
Min ska ju byggas i Sverige (V60CC) men rutorna i den kommer från Kina av nån märklig anledning men vi får väl se vad som händer. Fick slutgiltigt datum (då bilen ska levereras till ÅF) flyttad från 2/4 till 26/3 vilket är positivt. Hoppas ni andra också får era i tid.
av Charocal
Elektrikern84 skrev: tis 25 feb 2020, 17:40 Min ska ju byggas i Sverige (V60CC) men rutorna i den kommer från Kina av nån märklig anledning men vi får väl se vad som händer. Fick slutgiltigt datum (då bilen ska levereras till ÅF) flyttad från 2/4 till 26/3 vilket är positivt. Hoppas ni andra också får era i tid.
Det är inte bara rutorna i din bil som kommer ifrån Kina utan det är betydligt fler detaljer än så som tillverkas i Kina och sedan monteras i din bil. Men än så länge rullar Torslanda på bra.
av Elektrikern84
Charocal skrev: tis 25 feb 2020, 18:19
Elektrikern84 skrev: tis 25 feb 2020, 17:40 Min ska ju byggas i Sverige (V60CC) men rutorna i den kommer från Kina av nån märklig anledning men vi får väl se vad som händer. Fick slutgiltigt datum (då bilen ska levereras till ÅF) flyttad från 2/4 till 26/3 vilket är positivt. Hoppas ni andra också får era i tid.
Det är inte bara rutorna i din bil som kommer ifrån Kina utan det är betydligt fler detaljer än så som tillverkas i Kina och sedan monteras i din bil. Men än så länge rullar Torslanda på bra.
Jo klart jag vet det
av Elektrikern84
Roget skrev: tis 25 feb 2020, 18:22 Fick min v60 cc byggd i Sverige flyttad i från V22 till V16 :-D har beställt tonade akustikrutor!
Hur långt var det mellan Sista ändringsdag till byggd?

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]

Den står redan på max och påverk[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]