Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Buckshot
Hej jag är en nybliven S60 ägare. Var kan man läsa vilken utrustning som ingår i dom olika utrustningsnivåerna? Jag har en D4 Summum 2017
av UnleashFusion
Buckshot skrev: fre 21 feb 2020, 21:18
UnleashFusion skrev: fre 21 feb 2020, 21:11
Buckshot skrev: fre 21 feb 2020, 20:52 Hej jag är en nybliven S60 ägare. Var kan man läsa vilken utrustning som ingår i dom olika utrustningsnivåerna? Jag har en D4 Summum 2017
https://assets.volvocars.com/se/~/media ... f?la=sv-se här och sen välj S60
Är jag blind eller kan du se vad som ingår i Summum?
nej då, trodde också först den skulle innehålla mera men ack nej.

prova denna: https://helmia.se/wp-content/uploads/20 ... 2017-1.pdf den bör iallafall ge lite mer vad varje utrustning-ingick :) ber om ursäkt för en dålig första länk.
av Buckshot
Ja det var bättre. Är det 6 eller 8 stegad automatlåda i D4? När man ändrar teman från Sport, Eco och Elegance; Är det bara displayen som ändras eller ändras växlingspunkter, ljud, respons mm?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Buckshot skrev: fre 21 feb 2020, 21:45 Ja det var bättre. Är det 6 eller 8 stegad automatlåda i D4? När man ändrar teman från Sport, Eco och Elegance; Är det bara displayen som ändras eller ändras växlingspunkter, ljud, respons mm?
Det är 8-stegad låda.
Temat ändrar bara utseende, inte någon funktion med motor/låda.
Vill du att växellådan ska bete sig annorlunda petar du bara i sportläget och/eller ber Volvo-verkstaden installera Polestar optimering. :-)
av Buckshot
Finns det något känt problem på S60 med batteriladdningen? Jag var och hämtade bilen idag och då varnades det för dålig laddning. Säljaren sa att det bara var att köra ett stycke så skulle det ladda. I kväll körde jag 12 mil i sträck för att sedan sätta på den inbyggda motorvärmaren. 3 timmar senare så kommer jag ut till en bil som inte startar. Här sitter jag i 3 minusgrader med en 2 åring. Som tur är så kan jag stoppa en bil som lånar mig startkablar . Det duger då INTE :mad: Jag ska kontakta säljaren i morgon och se vad han säger.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Kan bero på sunkigt batteri, när inre resistansen ökar så börjar det ta allt längre tid att ladda upp det.. Förutom att man inte har 100% ens när det faktiskt är så bra laddat det går :P
av Buckshot
Ja antagligen är det batteriet. Jag tycker det är dåligt att kränga en bil med defekt batteri. Detta är en bil som är uttagen okt 2016, körd 1700 mil och avställd det senaste året. Jfr med min gamla bil uttagen juli 2013 körd 12000 mil och idag så är batteriet fortfarande ok.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Om man inte underhållsladdar batteriet så hinner det förmodligen bli tomt efter mindre än ett halvår i en modern bil med all elektronik som hela tiden drar lite ström.. Och urladdade blybatterier blir förstörda redan efter någon vecka eftersom det byggs upp blysulfatkristaller på plattorna

Vem kom på den briljanta idén med i[…]

V90 D3 2019. Har hatt en ukjent lyd som kom fra u[…]

Jag är ny ägare till en V90 CC års[…]

240 startar inte

Kolla då först var rotorn står n&[…]