Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av B235R
Hej!

På min V90 med elstolar på båda sidor men bara minne på förarsidan har fått ett skumt fenomen efter uppdatering i samband med sista servicen. Jag är rullstolsburen och har alltid använt minne #1 för körposition och minne #2 för förflyttning in och ut ur bilen. Nu åker stolen fram till position #1 varje gång jag öppnar dörren. Provade att byta minnesplatser utan framgång. Rensade alla personliga inställningar, då fungerade det tills jag sparade profilen till nyckeln.

Nån som har några tips?

M.v.h
Lasse
av Lockis
Hej,

Då verkar det som att dem äntligen löst nyckelminnes funktionen.
Detta är som det ska vara och sättet du åtgärdar det på är att ta bort spara till nyckel.
Då ska sätet vara i samma position när du kommer tillbaka till bilen som det var när du lämnade.
av B235R
Hej!

Provade att ta bort ”spara till nyckel”. Vissa gånger är stolen kvar i rätt position, men andra gånger åker den fram.
Får nog kolla med verkstaden.

M.v.h
Lasse
av Hagge310
Jag har samma problem efter min service i januari. Har varit inne på verkstad men de fick inte till det utan ska kolla vidare och återkomma. Jag har löst det tillfälligt med att låsa profilen när jag är i läget för i och urlastning. Men då blir det fel vid andra tillfällen, dock mindre störande i mitt fall.

V90 T5 R-design Polestar

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]