Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Tack vara deras priser lär jag mig mer och mer om att göra det själv.

Intressant dock att bromsvätskebytet blir så pass mycket billigare om man gör det i samband med byte av bromsbelägg. Synd bara att de är så dyra på att byta bromsbelägg ;-)
Användarvisningsbild
av Derank
tänket just säga det, de där priserna är ju inget att hymla om, men som palle säger, dagens bilar kostar det betydligt mer
Användarvisningsbild
av PalleH
Derank skrev: fre 31 jan 2020, 17:42 tänket just säga det, de där priserna är ju inget att hymla om, men som palle säger, dagens bilar kostar det betydligt mer
Ja det är konstigt att det skiljer så mycket i pris på en Volvo som är några år nyare,tror inte kamremen är svårare att byta på de nyare bilarna ..
Användarvisningsbild
av Cotag
Går ju att hålla uppe priserna ett tag på nyare bilar innan det går att få tag på "piratgrejor" och småverkstäderna har lärt sig småtrixen med att byta exempelvis kamrem.
Min bil går det fortfarande inte hitta kamremssats "pirat" till ett vettigt pris, exempelvis Gates grejor finns registrerade på Autodoc men har varit "slutsålda" i snart ett halvår.
av Cox
Beror nog troligtvis på att dom nyare bilarna, har ff någon form av garanti kvar = tvingande att lämna till Volvo och dom äldre inte har det, och då vill man fortsätta att mjölka in pengar. Genom att sänka priset till samma nivå som icke märkes verkstad erbjuder....

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

Användarvisningsbild
av PalleH
Det här som de gör reklam om nu classic service för bilar som är 6 år,är det modellår eller tillverknings månad de går på.

I juni månad så är min MY15 6 år så då borde den räknas som en classic "snyft" :crying: f*n vad tiden går ;-) . Fast det är väl bara vanlig basservice man får lägre pris på,inte slitdelar väl?
Användarvisningsbild
av Cotag
Min är tillverkad 2014-03 och jag har fått hemskick på classic service. 2495:- vill dom ha vilket väl kanske inte är helt hemskt.

Bensinmotorerna med manuell låda är ju […]

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]

Efter ha fått ecm och cem synkroniserade s&a[…]

Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]