Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lilleman
hej allihop har sett att en del här kör hoj :D vad kör ni för hoja själv kör jag en lätt trimmad suzuki 1400 intruder :-)-) mvh/roger
Användarvisningsbild
av exup
lilleman skrev:hej allihop har sett att en del här kör hoj :D vad kör ni för hoja själv kör jag en lätt trimmad suzuki 1400 intruder :-)-) mvh/roger
Jag kör Yamaha YZF R1 :D
Jag har faktist inte vart ute iår än,jag brukar vara tidig :D

Premiärtur 2006:
Bild
av Boden
Kör en Honda Dominator. Funderar på byta till KTM 640 Adventure eller en Honda XR 650.
av S60AWD2.5T
Kör Kawasaki KLR650 96.
Vill ha en Honda XR650R men men...
Säsong året runt.
Användarvisningsbild
av A80TD
Har en ISR H3A.
Det var länge sen jag körde den tyvärr. Skulle börja bygga om den lite, men så blev det hus, familj osv.
Användarvisningsbild
av lilleman
VAD GILLAR NI HÖJNINGARNA PÅ MC-FÖRSÄKRINGARNA DET VERKAR SOM DET SKALL BLI EN HOBBY ENBART FÖR RIKEMANNAR :evil: :evil:
av anp
lilleman skrev:VAD GILLAR NI HÖJNINGARNA PÅ MC-FÖRSÄKRINGARNA DET VERKAR SOM DET SKALL BLI EN HOBBY ENBART FÖR RIKEMANNAR :evil: :evil:
Är det spikat någon summa än, utöver tidningarnas minst , max och ca 700kronor?

För en okunnig inom mc-området, blir höjningen av försäkringskostnaden brutal även för touringcyklar ( ej fartmonster... )?
Användarvisningsbild
av Fastmoving?
Jag kör en -99 Yamaha XJ600 Diversion, lagom maskin för mig.

Det där med försäkringarna lät intressant, kan ju hända att man byter bolag eller nåt.
av sportmomentum
Har varit med Suzuki 600DR -88 Honda Transalp 600 XLV fabriksny -97 Och sedan -00
Hyosung XRX 125 också Offroad (RO) nuvarande på hela 195 mil.
Inte så kul att gå ner i effekt, fattar inte varför jag skaffade detta missfoster.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Boden skrev:Kör en Honda Dominator. Funderar på byta till KTM 640 Adventure eller en Honda XR 650.
Åhhh, nostalgi!!!
Min bästa cykel var en Dominator -90, den cykeln var lättmeckad, grymt billig i försäkring & skatt och full av körglädje överallt, jag menar som svenska vägnätet ser ut nu så kan man gömma en hel civic i groparna på vägen så en grussmiskare är alltid rätt.....
Men något gick snett och jag bytte den mot denna:Bild
Såld nu så nu är det bara v70 som gäller med tanke på försäkringen på ovanstående med 150 kusar på 180kg så är ekonomin bättre nu 8)

Ja har man rätt medel eller metod så bl[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]

Okej, men du har inte provat att byta katalysator?[…]