Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av guinness
Problem med min XC60 T8, blev stående idag. Larmar för ”Parkeringsbroms tillfälligt ur funktion” Växeln ligger i neutral och går ej att växla, går ej att lägga i park. Har provat koppla ur 12v batteriet men det hjälpte inte. Bilen går ej heller att låsa pga att den inte går att få i park.

Surrar när man trampar hårt på bromsen.

Verkstan öppnar först på fredag så jag är tacksam för alla tips.
av Bempo
Jag kan ingenting om den bilen men jag skulle prova koppla loss batterikabeln och låta den ligga av en bra stund, 1 timme, och sen prova bilen igen
Användarvisningsbild
av Derank
Skulle inet börja mecka alls på en så ny bil, ring assistans så får du lånebil i 3 dagar till att börja med, så står bilen på verkstad i morgon när de öppnar, har du tur kan de plocka in den p´å en gång, men verkstäderna brukar ju vara kraftingt underbemannade den här årstiden.
av guinness
Derank skrev: tor 26 dec 2019, 11:06 Skulle inet börja mecka alls på en så ny bil, ring assistans så får du lånebil i 3 dagar till att börja med, så står bilen på verkstad i morgon när de öppnar, har du tur kan de plocka in den p´å en gång, men verkstäderna brukar ju vara kraftingt underbemannade den här årstiden.
Jo såklart att jag gjorde det, och bilen stod utanför verkstaden då jag skrev mitt inlägg. Men jag kör hellre min egen bil än en tråkig hyrbil.
av guinness
Elektrikern84 skrev: lör 28 dec 2019, 09:42 Hur har det gått?
Det gick bra, dom raderade en A4 med felkoder och sen fungerade den igen.
Dessutom så uppdaterade han till senaste mjukvaran.
Skumt fel b230ft

Laddade turbon som den skulle INNAN byte av toppac[…]

Front v70 stöldbegärligt

Jag fick min front utbytt efter att nån back[…]

Tack för svaren, skall skruva lite i helgen o[…]

Pv 544 -62

Hej. Har kvar pappret på den pv?