- sön 04 mar 2007, 20:44
Hämtade min 2.0D-07 från verkstaden för 3:e gången i fredags där verkstaden försökt åtgärda det klonkande ljud som uppkommit sedan de bytte dubbelmassesvänghjul. De har justerat och skruvat åt alla motorinfästningar, bussningar, limmat drivaxlar mm. Denna gång bytte de återfjädringen i kopplingspedalen men fortfarande så klonkar det när jag släpper upp kopplingen vid växling eller lägger på gas efter en stunds motorbroms.
De hävdar att klonket finns i alla volvobilar och att det är helt normalt.... Det är inte så att jag är extremt kännslig, man hör det tydligt när man har radion på eller åker i baksätet. Jag har pratat med Bilias kundrelationsansvarige men ingen respons. Är det någon som har några tipps?
En som antagligen inte kommer köpa en Volvo igen....
De hävdar att klonket finns i alla volvobilar och att det är helt normalt.... Det är inte så att jag är extremt kännslig, man hör det tydligt när man har radion på eller åker i baksätet. Jag har pratat med Bilias kundrelationsansvarige men ingen respons. Är det någon som har några tipps?
En som antagligen inte kommer köpa en Volvo igen....
Hyrbil