Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fyrahjul
Hej jag har en nybörjarfråga som gäller S60 R-design: I dom tre olika körlägena, dvs Eco, Comfort och Dynamic (Performance). Vad exakt ändras när dessa skiftas? Ändras även fjädringen, ex blir mer stum i Dynamicläget?
av Lockis
fyrahjul skrev:Hej jag har en nybörjarfråga som gäller S60 R-design: I dom tre olika körlägena, dvs Eco, Comfort och Dynamic (Performance). Vad exakt ändras när dessa skiftas? Ändras även fjädringen, ex blir mer stum i Dynamicläget?
har du four-c?
av fyrahjul
Lockis skrev: tis 19 nov 2019, 20:06
fyrahjul skrev:Hej jag har en nybörjarfråga som gäller S60 R-design: I dom tre olika körlägena, dvs Eco, Comfort och Dynamic (Performance). Vad exakt ändras när dessa skiftas? Ändras även fjädringen, ex blir mer stum i Dynamicläget?
har du four-c?
Nej har ej det.
av Lockis
fyrahjul skrev:
Lockis skrev: tis 19 nov 2019, 20:06
har du four-c?
Nej har ej det.
Då händer inget med din fjädring :-)

så det som ändras är lite motor respons och växellåda.
Även rattens hårdhet kan ändras.
av fyrahjul
Lockis skrev: tis 19 nov 2019, 20:12
fyrahjul skrev:
Lockis skrev: tis 19 nov 2019, 20:06 har du four-c?
Nej har ej det.
Då händer inget med din fjädring :-)

så det som ändras är lite motor respons och växellåda.
Även rattens hårdhet kan ändras.
Japp läste på nu. Dock så då jag har sportchassi har jag ändå det stummaste läget vilket är det läget jag oavsett vill ha jämt. Men tack!
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]