Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Royger
Flera av Volvos nuvarande kampanjer löper ut vid årsskiftet. Vad tror ni händer sen?
Kommer de subventionera den höjda skatten?

Jag kikar lite på att köpa en lagerbil V90 D4 AWD eller V90 CC D4 AWD, men funderar på om det kommer ännu bättre deals efter årsskiftet...
av Lockis
Det är lite som med allting annat. När man väl köpt kommer något annat bättre. Har du hittat en bil du gillar nu så slå till. Eller också avvaktar du och ser vad som händer efter nyår.
av V70_2005
Det har varit väldigt dåligt med bra kampanjer på dessa lite dyrare bilar som inte automatiskt ryms inom dom nästan standardiserade PBB. Sist det var en vettig kampanj på en ny egenspecad XC90 var för två år sen (och den kampanjen som ligger nu går ut 14/11 så det är bråttom). https://www.volvocars.com/se/erbjudande ... kter/14056

Jag vet inte hur det ser ut för V90. Men jag skulle inte räkna med kampanjer snart. Verkar inte finnas något cykliskt typ Black Friday eller mellandagsrea på Volvos.
av beachman
Jag köpte min V90CC efter Malus introducerades i Juli 2018. Många panikköpte bilar i Juni bara för att slippa skatten, trots att det inte fanns några nämnvärda kampanjer från Volvo då. Redan i Augusti så kom Kampanj på V90CC (Advanced SE II och Vinterhjul för 9 900:-) från Volvo för att täcka upp det vakuum som uppstod under hösten. Jag räknade ut i efterhand att jag tjänade på att vänta.

Finns väl en risk att samma sak kan ske igen, men nu verkar det ju redan finnas kampanjer på V90 så läget är lite annorlunda...
av Lövet
Det är också nåt ovettigt att panikköpa pga en skatt som ligger i storleksordningen 2 tusen extra per år? Dvs 6000kr totalt. Tittar man på kampanjer ligger de ju stundtals i 50-100k klassen.
av Lockis
Lövet skrev:Det är också nåt ovettigt att panikköpa pga en skatt som ligger i storleksordningen 2 tusen extra per år? Dvs 6000kr totalt. Tittar man på kampanjer ligger de ju stundtals i 50-100k klassen.
Håller med, skatten ska inte vara det som avgör om man köper nu eller sen. Men att vänta på en kampanj är också lite galet eftersom att man inte vet vad som kommer eller när dem kommer.
Har man hittat en bil man gillar som finns i lager är det bara att köra på. Det kommer alltid finnas något bättre till bättre pris när man väl har skrivit under på papperslappen..
av Gorban
Flera återförsäljare sätter slutdatum på sina kampanjer ett kvartal framåt i tiden och förlänger sedan bara detta när tiden går ut. Mycket möjligt att samma kampanj förlängs alltså.
Användarvisningsbild
av V9097
Det beror väl på lite vad du värdesätter på en bil tänker jag. Just nu var det en hyffsad kampanj på Advanced Edition såg jag.

Jag valde den nivån på utrustning när jag beställde och för mig var det helt rätt då jag värdesätter lull-lull som elbaklucka, belysningspaket, nyckellöst system etc. Andra värdesätter helt andra saker som fälgar, större motor, metallilack etc.

Man kan vara helt säker på att det kommer andra kampanjer längre fram, men känns det rätt just nu så slå till.
av Lövet
Det kommer alltid finnas precis så mycket kampanjer som behövs för att fylla den produktionskapacitet man har ;-)
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]